U Srbiji, a naročito u Beogradu je u toku ekspanzija izgradnji šoping centara. 

Svake godine se samo u glavnom gradu otvori po minimum jedan tržni centar, što je potpuno očekivano, jer postoji realna potreba ljudi za njima. Očigledno je da takav ambijent mnogima odgovara i da jedna višespratna zgrada, sa mnoštvom sadržaja i radnji postaje sve poželjnija destinacija za šoping.

Kultura kupovine se razlikuje u zavisnosti od naroda i zemlje u kojoj se nalazimo, ali se kod nas primećuje da ljudi neretko pribegavaju kupovini u društvu i vole da šopinguju ‘’natenane’’. U tome nalazimo glavni razlog za popularnost tržnog centra kao običaja i dela kulture kupovine u našem društvu.

Tržni centar je definitivno omiljena destinacija za šoping u našoj zemlji i može se osetiti određeno postojanje privrženosti odlaska u kupovinu na taj način. U nastavku teksta saznajte zašto je to tako i kako najbolje iskoristiti sve prednosti kupovine u tržnom centru.

Jednostavnija i lagodna kupovina u prijatnom ambijentu

Navikli smo da kada želimo nešto da kupimo, idemo ‘’do grada’’, jer se većina radnji obično nalazi u centru i tamo lako možemo nabaviti sve što nam treba. 

Međutim, velike mane takvog načina kupovine su što pre svega izgubimo dosta vremena u šetnji od jedne radnje do druge, pri čemu se prilično umorimo, a ako vreme nije baš najpogodnije, onda se ili smrznemo ili nam bude prevruće. 

Sada imamo sve prodavnice u BIG tržnom centru u Beogradu na jednom mestu, pa nema više potrebe da gubimo ceo dan u gradu, prelazimo kilometre i kilometre peške, već nam je sve na par minuta hoda. Na taj način štedimo vreme, energiju i osećamo se prijatno i lagodno dok prelazimo iz radnje u radnju.

U tržnim centrima se sve češće mogu naći i servisi, kancelatije turističkih agencija i brojne slične radnje u kojima se ne prodaju nužno fizički proizvodi. Tako se mogu završiti i pojedine obaveze i obaviti kupovina, kao da smo obišli pola grada – sve je na jednom mestu.

Pored toga, u tržnom centru je uvek optimalna temperatura, udobno je i prijatno. 

Mesto za parking je uvek obezbeđeno i odakle god da dolazimo ne moramo da razmišljamo da li ćemo uspeti da ga pronađemo. Takođe, gepek, a još češće zadnje sedište automobila poslužii za odlaganje stvari, umesto da kese nosimo u rukama u gradskom prevozu.

Tržni centar je mesto za društvo i zabavu

Pored toga što je kupovina opuštenija, zabavnija, ali i efikasnija kada smo u društvu, tržni centri nude mnoštvo zanimljivog sadržaja i lokala koji nisu namenjeni isključivo prodaji artikala. 

U tržnom centru, u većini slučajeva imamo bioskop, dečije igraonice, home centar, restorane i brojna druga zanimljiva mesta gde možemo napraviti pauzu od šopinga i malo predahnuti. Na taj način možemo od kupovine napraviti zabavno druženje i provesti opušteno po podne, bez da idemo igde van zgrade tržnog centra. 

Za sve koji vole malo i da izađu na vazduh, brojni tržni centri nude restorane sa terasom, pri samom vrhu zgrade, odakle se obično prostire divan pogled na grad.

Odlazak u bioskop ili do omiljenog kafića pre, posle ili u pauzi od šopinga je nešto što imamo priliku da iskusimo jedino u šoping centrima. Sa društvom ili partnerom se može organizovati kompletan program izlaska i to sve u ušuškanom, prijatnom ambijentu.

Ono što je posebno pogodno za mlade roditelje je što mogu ići sa decom u kupovinu, bez razmišljanja o ulici i saobraćaju. Stariju decu možete i ostaviti u igraonici, a manja deca će dobro doći kao pomoć sa svojim kolicima.

Prednosti u odnosu na online kupovinu

Online kupovina je takođe oblik kupovine koji je sve popularniji u našoj zemlji. Ljudi je obično biraju jer je mogu obaviti od kuće, ali i ona ima dosta mana. Problemi su najčešće povezani sa načinom plaćanja, sa dostavom paketa, greškama u samom proizvodu, otežanosti odabira proizvoda i reklamacije istog.

Otac i sin u kupovini

Pored svega navedenog, gubi se i čar kupovine, običaja i rituala, osećaja zadovoljstva kada šetamo radnjama, razgledamo police i isprobavamo stvari. Naleti uzbuđenja i sreće u tim trenucima obično su umanjeni ili potpuno izostaju. 

Naravno, pri online kupovini nema druženja i zabave sa prijateljima i drugim bliskim osobama na koje smo navikli, što takođe umanjuje doživljaj.

Šoping centri su jednim delom i turističke destinacije

Popularnost tržnih centara je dovela do toga da ljudi neretko vole da posete tržni centar i na turističkim putovanjima, pa pri obilasku nekog grada, prođu glavnim gradskim trgovima, slikaju se kod spomenika i znamenitosti, ali obavezno svrate i u tržni centar.

To je još jedna pozitivna tendencija u društvu, jer ljudi teže prometnim mestima i susretu sa drugim ljudima, odnosno kontaktu sa lokalnim stanovništvom. 

Tržni centar, odnosno njegova garaža, takođe često posluže kao jeftin ili čak besplatan parking za turiste, što je sjajno, jer na taj način on predstavlja sigurno mesto strance kojima je to najpotrebnije.

Koliko god to moglo nekome čudno da zvuči, tržni centri postaju deo identiteta savremenog društva i zamenjuju gradske trgove. Pored toga što postaju glavna mesta za kupovinu, postaju i mesta sastanaka, rastanaka, učenja i druženja. 

Nadamo se da vam je ovaj tekst bio zanimljiv i da vi, kao i mi volite kupovinu u svom omiljenom tržnom centru.