Naš svet je prepun raznih uspešnih kompanija s najvećom ekonomskom moći. Naravno, Sjedinjene Američke Države drže prvo mesto kada je ova borba u pitanju, ali je Kina odmah za njima. 

Izdvojili smo one koje se drže na vrhu već dugi niz godina i, uprkos ogromnoj konkurenciji, uspevaju da održe prvo mestu u svojoj branši. Da saznate koje su najjače i najuspešnije kompanije na svetu, pročitajte naš tekst do kraja.

#1 McDonald’s – savršen pokazatelj koliko svetleće reklame mogu biti dobar izbor

Svima nam omiljen McDonald’s jeste jedan od najpoznatijih lanaca restorana brze hrane ikada oformljen. Upravo ova kompanija je možda i najveći dokaz toga da svetleće reklame mogu biti dobar izbor kada je brendiranje u pitnaju. 

Kuda god da se uputimo, primetićemo njihov logo na vrlo visokom stubu kako nas doziva da posetimo ovaj neodoljiv restoran. Još davne, 1940. godine, ovu firmu su osnovala dva brata – Mac i Dick McDonalds

Oni su svoj prvi restoran otvorili u San Bernandinu, u Kaliforniji. Da bi se fokusirala na brzu isporuku i efikasnost usluge, braća su se usmerila na proizvodnju isključivo nekoliko artikala – hamburger, pomfrit i piće

U ovom momentu, procenjena vrednost kompanije je 46 milijardi dolara, što je odličan pokazatelj za to koliko je kompanija uspešna. Do 1958. godine ova firma je prodala 100 miliona hamburgera. McDonald’s trenutno posluje u 120 zemalja širom sveta i upravlja sa oko 38.000 restorana.

#2 Apple – od montaže kućnih računara do hiljada prodavnica širom sveta

Kompanija Apple je 1. aprila 1976. godine osnovana od strane Stiv Voznijaka, Ronald Vejna i Stiv Džobsa. Na početku karijere ovaj sjajni trio se bavio konkretno montažom kućnih računara, kao i proizvodnjom istih. 

Firma je svoj procvat doživela onda kada je predstavila svoju novu liniju mobilnih telefona – iPhone i iPad tablete. Danas, Apple pruža mnogo više od toga, te poseduju i pametne satove, laptopove i još mnogo toga.

Trenutnu vrednost Apple kompanije stručnjaci procenjuju na oko 408 milijardi dolara. Mogu se pohvaliti i hiljadama kancelarija, prodavnica i servisnih centara, u kojima broj zaposlenih iznosi oko 147.000.

#3 Amazon – niske cene i kvalitetna roba glavni razlozi za uspeh

Amazon predstavlja najveću američku maloprodajnu kompaiju koja vrši prodaju i isporučivanje raznih proizvoda putem Interneta. Osnovao je Džef Bezos 1994. godine, a sedište joj je u Sijetlu u Vašingtonu.

Proizvođači i dobavljači mogu sami da prodaju svakakvu robu koristeći Amazonovu platformu. Ono što je popularnost ove kompanije dovelo do porasta jeste vrlo kvalitetna roba, niske cene, veoma širok asortiman i brza isporuka.

Kako se procenjuje, kompanija ima preko milion zaposlenih radnika, a više od 320 milijardi imovine. Godišnji promet iznosi skoro 460 milijardi dolara, što ovu frimu čini jednom od najuspešnijih na svetu.

#4  Coca-Cola – od gaziranog sirupa do omiljenog svetskog pića

Ne postoji poznatije bezalkoholno piće od Coca-Cole. Ovaj čuveni brend osnovan je još 1886. godine, sa sedištem u Atlanti. Baš u tom gradu je Džon Stit Pemberton iste te godine prodao prvu čašu prvobitne verzije ovog pića – napravljenu od gazirane vode i sirupa.

Međutim, on je tokom prve godine uspeo da proda samo 25 galona napravljenog sirupa. Iz razloga što mu je mnogo više novca otišlo na reklame nego što je zaradio od prodaje, Džon odlučuje da pokuša da pronađe poslovnog partnera radi finansijske pomoći.

Jedini koji je zapravo verovao u održivost ovog brenda bio je Ejza Kendler, koji je nakon Džonove smrti ostao vlasnik brenda. On odlučuje da 1890. osnuje firmu The Coca-Cola Company, nakon čega sve kreće mnogo nabolje. 

Coca-cola postoji više od sto godina i danas predstavlja jedan od najvećih brendova sveta, a ovaj sjajan napitak donosi kompaniji više od 8 milijardi dolara neto dobiti.

Kompanija sastanak

#5 Google – najkorišćeniji internet pretraživač

Ova kompanija osnovana je 1993. godine od strane Sergej Brina i Lari Pejdža, sa sedištem u Kaliforniji. Google predstavlja najkorišćeniji internet pretraživač današnjice, koji obrađuje na milijarde upita svakog dana. 

Ova kompanija je specijalizirana u internet servisima, koji obuhvataju internet reklamne tehnologije, internet skladištenje, pretragu i softver. Pored toga, najveća količina prihoda koju ova firma ostvaruje dešava se putem AdWordsa.

Od 2001. Google je kupio veliki broj kompanija, koje su prvenstveno bile jako male, a stekavši Urchin Software u aprilu 2005. uspeva da kreira Google Analytics 2006. Eksperti procenjuju vrednost kompanije na 197 milijardi dolara, što je čini jednom od najskupljih.  

Nadamo se da vam je tekst bio zanimljiv i da ste uspeli da saznate nešto novo o najuspešnijim brendovima sveta. Ovih pet kompanija će zasigurno ostati na vrhu još dugi niz godina, a da li će neke potencijalno novonastale da ih sklone s prestola, ostaje nam da vidimo!