Svaki preduzetnik želi imati autoritet i ostavljati dobar utisak na svoje klijente i podređene. Biti vođa jedne firme podrazumeva veliku odgovornost u donošenju odluka.

Postoji mnogo načina da svaki preduzetnik posluje neometano i sklapa dobre kontakte ostvarujući značajan profit, a neki od njih su: 

Komunikacijske veštine i ljubaznost ka klijentu

Prilikom prvog susreta sa klijentom veoma je važno da mu se prida maximalna pažnja. Pokazati klijentu prostor firme, odnositi se ljubazno sa pitanjima poput „Kako ste putovali?“, i želeti da mu pomognete oko smeštaja nenametljivo, može vas lakše dovesti do potpisanog ugovora. 

Okruženje firme i kancelarijski nameštaj – Feng Šui 

Čini se da je feng šui uspešan put poslovanja. Načini na koji su opremljene prostorije u firmi, sala za pregovore i kancelarije mogu vas voditi ka željenim pravcima i dobrom utisku koji ostavljate na klijente. Dobro je kada u firmi ne postoji preterano opuštena atmosfera i kada je glavna kancelarija poslodavca i prostor za pregovore lociran dalje od ulaza. Prilikom odabira boje prostora dobro je fokusirati se na boje koje su prema Feng Šuiju predstavnici novca, a to su nijanse zlatne, zelene, narandžaste i srebrne. Za samouverenost i privlačenje poslovnih partnera upečatljiv kancelarijski nameštaj je sve što vam treba. Smeće i neprotrebni papiri nikad nisu ono što kod klijenata izaziva pozitivan utisak o firmi i preduzetniku. Kancelarijski nameštaj ukoliko je stabilan i prostran, jednostavan a udoban i od prirodnih materijala onda on može pružiti pozitivne emocije i jačati odnos sa klijentom koji se oseća prijatno u takvoj okolini. Svetla boja stolova, fotelje sa visokim naslonima i zatvoreni ormarići doprinose stvaranju sigurnosti prema Feng Šuiju, a ogledala postavljena u blizini, police iznad stolova ili nadzemna osvetljenja predstavljaju ono što je nepovoljno. Kancelarijski nameštaj može imati pozitivne efekte na klijenta i smanjivati napetost u toku pregovora, i to ukoliko je fokusiran jugozapadno ili severozapadno. Ipak, u jugoistočni sektor treba postaviti neke od predmeta koji su simbol bogatstva, a to mogu biti slike sa vodenim obeležjima ili biljke u saksiji.

Prijatni detalji

Pored svega toga, dobar utisak mogu ostaviti određeni detalji i znaci pažnje. Ukoliko prostorija za pregovore poseduje kutak za posluženje pripremljen striktno za klijenta, on se onda može osećati zaista dobro-došlo. Nakon dugog puta i umora, osveženje može biti veoma koristan trik.

Motivacija i fleksibilnost kao karakteristika ličnosti

Da bi neko mogao ostaviti pozitivne utiske na klijente on pre svega mora posedovati određene karakteristike ličnosti. Jedan vođa da bi uspešno upravljao poslovnim pregovorima i sarađivao sa svojim klijentima mora imati kvalitete fleksibilnosti, harizme, motivisanosti i obazrivosti. Ukoliko je preduzetnik fleksibilan i tolerantan prilikom prihvatanja potreba klijenata, motivisan i pritom spontan u komunikaciji sa izraženim smislom za humor on može veoma lako preokrenuti datu situaciju čak i u svoju korist, a utisak koji ostavi na klijente biće zapamćen kao pozitivan.

Vaša ponuda neka bude u centru

U toku pregovora sa klijentom da biste postigli fantastičan utisak ne trebate okolišati već vaš proizvod i ponudu staviti u centar. Jasnoća u komunikaciji i nenametljiva reklamacija od strane edukovanih zaposlenih osoba sprečiće skretanje pažnje ka konkurenciji. U ovakvoj strategiji možete istaći sve dobre karakteristike vašeg proizvoda stvarajući zainteresovanost klijenta.