I za knjigovođu i za klijenta mnogo je bolje korisničko iskustvo ako je u pitanju online poslovni program. U svim oblastima poslovanja u poslednje vreme došlo je do drastičnih promena. Mala preduzeća, velike kompanije, knjigovodstvena agencija, računovođe, pa i svi početnici u biznisu morali su da se prilagode situaciji koja je nastala usled pandemije koju je virus korona izazvao. Sve se promenilo skoro preko noći, a beskontaktna razmena dokumenata i digitalizacija računovodstva postale su deo svakodnevnog poslovanja.

Pre nego što je proglašena epidemija, čini se da mnoge tradicionalne kompanije nisu verovale u potrebu digitalizacije poslovanja. Ipak, njihovi statovi su se promenili. Imperativ svake kompanije postalo je poslovanje bez papira, pa su se kompanije okrenule upotrebi naprednih usluga i određenih programa koji se nalaze u tzv. Cloudu. Ovo je najbolji način rada za umrežavanje između preduzetnika i knjigovodstvene agencije.

Online računovodstvo

Uglavnom se danas računovodstva sve više opredeljuju ta online softverska rešenja, jer ona omogućavaju više nepovezanih poslovnih subjekata koji su u okviru jedne šeme za licenciranje. Mnoga napredna softverska rešenja imaju takve licence koje računovođama omogućavaju pristup bazama podataka svih svojih klijenata. Te šeme su uglavnom fleksibilne, pa je računovođama dostupno iznajmljivanje dodatnih licenci i tako se smanjuje broh licenci i plaća samo ono što se zaista koristi i što je klijentima zapravo potrebno.

Šta je računovodstvo u oblaku?

Kada se računovodstva optedele za softverska cloud rešenja, onda to znači da su odlučili da posluju u tzv. oblaku, jer tako je moguće povezivanje više poslovnih subjekata koji nisu povezani u okviru jedne šeme za licenciranje.

Mnoga napredna softverska rešenja imaju licence koje im omogućavaju da pristupe bazi podataka svih svojih klijenata. Uglavnom je većina šema za licenciranje fleksibilna, pa su računovođe onda u prilici da iznajmljuju i dodatne licence ili da smanjuju broj licenci i tako plaćaju samo ono što stvarno koriste.

Kada se radi na istoj bazi ppdataka sa klijentima onda ne mlraju da se unose ili uvoze podaci dvostruko. Tako se dokumenta efikasno razmenjuju sa klijentima i osim što se štedi vreme, štedi se i novac. Svaki dokument koji klijent pomoću cloud sistema unese istog momenta je dostupan i računovođama. Nema više traženja dokumenata po folderima, jer je ovakav knjigovodstveni program centralizovan sistem koji služi za smeštanje svih dokumenata u različitim fasciklama i različitim lokacijama, a koje inače kroz kompaniju cirkulišu.

Kada knjigovodstvena agencija korosti rešenja u oblaku onda se klijentima i knjigovođama omogućava pristup u bilo kom trenutku i sa bilo kog uređaja koji ima pristup Internetu. Na taj način korosnici su mobilniji i omogućava im se rad sa različitih mesta, bilo da je reč o radu od kuće ili o radu na daljinu.

Zahvaljujući claud rešenjima moguć je pristup trenutnim analizama i opdacima, a to može imati dodatni pozitivan uticaj pri donošenju odluka i pozitivnije će uticati na transparentnost samog poslovanja. Pri tome, knjigovodstvena agencija izbegava troškove održavanja infrastrukture servera i ne brine o nadogradnji, jer su nadogradnje automatske, a o svim popravkama i zakonskim usklađenjima posebno brine ponuđač softverskog rešenja.