Vest da Google gigant gasi svoju Univerzalnu analitiku 01. jula 2023. godine odjeknula je marketinškim svetom i unela različite nedoumice među digitalnim stručnjacima. Da li će nova verzija biti dostojna zamena i da li će kvalitet praćenja podataka ostati na visokom nivou, samo su neka od pitanja koja verni korisnici analitike postavljaju.

Ovakva bojazan je sa jedne strane i opravdana, budući da praćenje analitike veb sadržaja predstavlja integralan deo poslovanja i diktira njegovu uspešnost.

Međutim, nova Google Analytics 4 može da se pohvali mnogobrojnim prednostima u odnosu na prethodnu verziju, te da korisnicima pruži sigurnu podršku kada je u pitanju praćenje i analiza podataka. Ono što nas sve očekuje jeste migracija na novu platformu, čiju realizaciju je neophodno što kvalitetnije sprovesti, kako biste bili korak ispred konkurencije i iskoristili sve benefite nove alatke.

Upoznajte se sa osnovnim promenama koje nas očekuju prelaskom na GA4 analitiku i adekvatnom implementacijom unapredite vaše marketinške kampanje.

Osnovne karakteristike Google Analytics 4

Najnovija verzija Google analitike predstavlja moćno marketiško sredstvo , a lansirana je još 2020. godine. Početkom jula tekuće godine postaće dominatna alatka za praćenje ponašanja korisnika na vašem sajtu, stoga je neophodno da se na vreme upoznamo sa njenim ključnim karakteristikama. Reč je o naprednijem i fleksibilnijem metodu praćenja podataka, čime dobijate potpuniju sliku o akcijama koje se odvijaju na vašoj stranici.

Mašinsko učenje na kome ja bazirana nova GA4 omogućava lakše uočavanje eventualnih nedostataka, a Google je ovom verzijom stavio fokus na zaštitu privatnosti korisnika. Na taj način bićete u mogućnosti da strateški planirate vaše kampanje i povlačite poteze koji idu u korist isključivo vašem biznisu.

Kako da migrirate na GA4?

Stara Universal Analytics 01. jula 2023. godine zvanično prestaje sa prikupljanjem podataka i odlazi u istoriju. Iz tog razloga, stručnjaci preporučuju da što pre počnete sa prelaskom na novu platformu i na vreme se upoznate sa načinom funkcionisanja nove alatke. GA4 migracija za vaš e-commerce sajt može biti olakšana ukoliko se posavetujete sa stručnjacima koji su razvili strategiju za uspešno implementiranje novog sistema, a koji vas mogu postepeno uvesti u ceo proces i testirati funckionisanje novog naloga.

Four Dots tim je zahvaljujući višegodišnjem iskustvu iz oblasti digitalnog marketinga, pripremio detaljan vodič za prelazak na novu analitiku, koji će vam pomoći da podešavanja pravilno postavite. Što pre otpočnete sa kreiranjem i korišćenjem novog naloga, bićete u boljoj poziciji u odnosu na konkurenciju kada početkom jula startuje obrada podataka u GA4.

Ključne promene koje GA4 donosi

Budući da je reč o potpuno dve različite vrste analitike, promene sa kojima ćemo se suočavati su neminovne. Jedna od osnovnih razlika između  GA4 i UA je način prikupljanja podataka, prikazi izveštavanja i IP anonimizacija. Stara analitika je bila baizrana na sesiji (session) i pregledima stranice (page view), dok je nova fokusirana na obradi svake interakcije korisnika kao posebnog događaja (event).

Takođe, Google je radio na tome da zaštita privatnosti korisnika bude naprednija u odnosu na prethodnu verziju, što se ističe kao veliki plus. Ono što je ostalo nepromenjeno jeste da je osnovna GA4 verzija u potpunosti besplatna, ali da postoji i premijum varijanta koja podrazumeva brojne pogodnosti u odnosnu na free verziju.

Uticaj analitike na poslovanje

Praćenje i analiza podataka neoizostavni su deo svake marketinške kampanje i služe da unaprede vaše proizvode i usluge, samim tim i celokupno poslovanje. Podaci koji dobijate su od ključnog značaja za planiranje narednih koraka i svojevrstan pokazatelj dinamike vašeg veb sajta, odnosno ponašanja njegovih korisnika. Čini se da GA4 predstavlja veoma efikasno marketinško sredstvo i nudi detaljniji pristup, kompletnije izveštaje i bolju kategorizaciju. Ne sumnjamo da će vremenom postatiti vaša desna ruka i unaprediti sve segmente vašeg biznisa.

Adaptiranje na promene nikada nije lak zadatak i iziskuje mnoštvo učenja, uloženog vremena i suočavanje sa potencijalnim nesigurnostima i strahovima. Međutim, na osnovu svih dosadašnjih informacija, čini se da će nova GA4 analitika biti pouzdana alatka i pružiti konkretnije informacije o vašem poslovanju, koje ćete iskorisiti u svrhu napretka i ostavrivanja zacrtanih ciljeva.