Svako ko se bar jednom selio zna da je dobra organizacija ključ, bilo da je reč o seldbi u drugi grad ili drugu državu. Za one koji se prvi put sele, selidba može da bude prava noćna mora, zbog čega smo odlučili da vam uz ovu check listu olakšamo život i sačuvamo živce.

Dok ne krenete da se pakujerte nikada ne znate koliko stvari imate, pa bi jedan od prvih koraka trebalo da bude bacanje onoga što vam ne treba. Svi mi u kući posedujemo stvari ili koje nikada ne koristimo a znamo da su tu ili one za koje čak i ne zanmo da su u kući pa je savet pre svega reštiti se ovih stvari.

Pakovanje stvari za selidbu

Kada ste odredili šta ćete u stvari preneti u novi stan potrebno je da procenite koliko kutija i kojih dimenzija će vam biti potrebno da bi spakovali sve stvari.

Obeležavanje kutija sa stvarima može vam znatno očakšati posao kako u transportu tako i prilokom raspakivanja. Upoređivanjem brojeva na kutijama i oznaka na nameštaju možete napraviti listu koju ćete koristit da bi znali da je sve preneseno na novu lokaciju. Na taj način, znate gde je sve kad stigne, i možete kontaktirati agenciju za selidbe ako nešto nedostaje.

Kada su u pitanju selidbe Beograd je grad gde su one jako česte pa agencije dnevno imaju i po više klijenta i desi se stvari odnesu na pogrešnu adresu, a vaša lista stvari će vam pomoći da do toga ne dodje.

Utovar stvari na kamion ili kombi za selidbe

Prilikom selidbe obratite pažnju na kako ćete pakovati stvari u kamion ili kombi, prvo zbog bezbednosti samih stvari ali i zbog redosleda kojim ćete stvari unositi u novi dom. Sigurno nećete želeti da prvo uneste sve kutije sa sitnicama koje će vam smeteti da kasnije unesete kabasti nameštaj. Ovo možda sve zvuči kao ozbiljna operacija, ali ako je selidba dobro organizovana sve može proći veoma lako i bez lomljenja stvari i vašeg nerviranja.

Useljavanje

Kako bili sigurni da su sve stvari dostavljene ne zaboravite vaš spisak sa stvarima. Prilikom istovara stvari vodite evidenciju o tome šta je istovareno i uneto u novi stan. Selidbe izmedju ostalog zahtevaju i odlične organizacione veštine, pa bi prema tome trebalo osmisliti plan istovara i prvo uneti velike stvari, nameštaj, el. uredjaje i tek onda ostale siten stvari. Na ovom linku https://www.checkli.com/ možete jednostavno napraviti check listu koju možete koristit i na vašem telefonu.

Kako bi vam dodatno olakšali selidbi napravili smo listu stvari koju treba imati na umu prilikom selidbe:

  • Odložite predmete koji vam više nisu potrebni, a dugoročno uštedite vreme za pakovanje.
  • Odredite broj i veličinu kutija potrebnih za pakovanje
  • Spakujte važne dokumente, male dragocenosti i sentimentalne stvari kao što su fotografije u kofere koje nosite sa sobom dok putujete.
  • Napravite numerisanu praznu listu inventara i unapred uskladite numerisane nalepnice. Imajte oznake na brojevima i vežite ih za nameštaj.
  • Napravite spisak svih stvari koje selite
  • Proverite da li su teški predmeti spakovani na dnu kutija i prema dnu u kamionu koji se kreće.
  • Napravite plan utovara stvari u kamion koji će ići suprotnim redosledom u odnosu na istovar (prvo pakujete veće stvari, nameštaj itd..)
  • Pronađite originalne račune za skupe predmete i nosite ih sa sobom kada se krećete.
  • Pregledajte predmete sa pokretne liste inventara jer su istovareni.
  • Pregledajte ima li oštećenja. Fotografirajte relevantne stavke pre potpisivanja izdanja kompanije koja se kreće (koja se ponekad naziva i račun