Živimo u eri ekspanzije tehnoloških dostignuća koja putem kanala na  društvenim mrežama lako dolaze do široke populacije. U takvom okruženju sve manje se pažnje posvećuje realnom vizuelnom izgledu, a sve više digitalnim obradama, bez obzira da li je reč o slici, gifu, videu  koji objavljivanjem postaju svojevrsna viralna reklama.

Ono što se na taj način kreira kao identitet, daleko je od stvarnog vizuelnog identiteta. U ovoj rečenici, svako će pronaći delić svoje istine, pa i kompanije koje znaju da je vizuelni identitet veoma važan faktor u pristupu potrošačima i da su vizitke i dalje neizostavne u reklamiranju i kreiranju  identiteta u poslovnoj komunikaciji.

Identitet se krije u dizajnu vizitke

Novi ste na tržišu i namera Vam je da razvijate brend ili jednostavno imate nameru da menjate reklamnu kampanju, verovatno mislite od čega treba da krenete. Imate dva puta, dva izbora da reklamnom kampanjom dodjete do potrošača, neposredni i posredni. Kreiranje sajta za Vašu kompaniju je svakako neophodan način posrednog kontakta sa kupcima, ono što žele da saznaju, naći će na stranicama sajta. Medjutim, da li treba prepustiti potrošačima da sami traže, da oni preuzmu inicijativu, uspostavljaju kontakt ili treba ofanzivno, neposredno pristupiti reklamiranju, privući ih reklamnim materijalnom, dobrom pričom i ostaviti vizitku da ih podseti na Vašu priču. Kako bi ona pratila cilj koji želite da postignete ovakvim reklamiranjem, mora biti upečatljivog dizajna, ali da u isto vreme prati liniju marketinškog razvoja Vašeg brenda. Identitet kompanije gradi se godinama, ne smete da dozvolite da ga uruši jedan nepromišljen korak, pogrešan potez, koji čak može biti i loše osmišljen dizajn vizitke. Kao reklamni alat ona je u dodiru sa širokom grupom potrošača, ali nije jedina koja će se naći na stolu ili u ruci Vašeg poslovnog partnera, zato treba da se izdvoji, da se nametne i ostavi utisak dizajnom i originalnošću. 

Bitan je kvalitet štampanja

Vizitke su standardnog formata, dimenzije bankovnih kartica. Medjutim, mogućnosti su u poslednje vreme sve veće, zato što rastu štamparske mogućnosti, oblik i format mogu da se izrade po bilo kojoj želji, ali je savet da ostanete što praktičniji. Preporuka štampara je da se odradi na papiru koji ima dobru belinu i odlično upija boju, tako da ćete dobiti baš nijansu koju ste želeli i delovaće vrlo atraktivno. Ponuda papira je vrlo široka, od  velikog spektra boja, pa čak i reljefa. Ne mora da znači da luksuzniji papir jeste bolji za vizitku, on čak može slabije da upija boju. A što se boja tiče, poželjno je da u dizajnu preovladavaju Vaše korporativne boje, tako se potrošači povezuju sa identitetom firme. Dodatne nijanse treba da se slažu sa bojama brenda.  Ako se odlučite za slične boje, znajte da je sadržaj obično neupadljiv, nečitak, zato treba da eksperimentišete sa kontrastom u koloritu.  Ponudiće Vam sigurno i mogućnost srebrotiska, zlatotiska ili neke fluorescentne boje, svakako da će vizit karta delovati luksuzno. Postoje i luksuznije varijante sa blindrukom ili parcijalnim UV lakom, kojima se na odredjenim delovima postiže reljefnost, pa tako dobijate i tu treću dimenziju. Na kraju ostaje plastificiranje, kako bi Vaša vizitka što duže trajala i kako se podaci koji su put do Vas ne bi obrisali.