Kada želimo nešto da kupimo, krećemo sa izvesnim očekivanjima i predubeđenjima, želeći da pronađemo proizvod koji će zadovoljiti naše potrebe. Tako se raspitujemo i pronalazimo sve potrebne informacije koje su u vezi sa prodajom transformatora, ako nam je baš ovaj električni uređaj potreban.

SAVREMENI KUPAC

Današnji kupci umnogome se razlikuju od onih od pre nekoliko decenija, pa čak i pre nekoliko godina. Odlikuje ih dobra informisanost, kao i sposobnost pronalaženja svih potrebnih informacija. Još nešto, savremeni kupac posebno voli da osluškuje iskustva drugih ljudi, da čita njihove utiske i sledi savete i preporuke – otuda on čita i komentare, novinske članke, forume. Dolasku do mišljenja drugih najviše je doprineo internet, iako i dalje važi pravilo da se dobar glas daleko čuje. Te tako, ako se bavimo prodajom transformatora, bez obzira na to što su u pitanju veoma potrebni i važni uređaji, moramo da se probijemo na tržištu.

TRGOVINA XXI VEKA

Kako su se promenili kupci, tako su se promenili i načini trgovanja, doslovno svim proizvodima. Takva je, dakle, situacija i sa električnim uređajima, pa i prodajom transformatora. Naime, oni se mogu kupiti kako u specijalizovanim radnjama, tako i u onlajn okruženju, uglavnom preko sajtova datih prodavnica. Pregled proizvoda na internetu, odnosno ta svojevrsna prezentacija artikala, ima mnogih prednosti. Pre svega, „iz fotelje”, odnosno na miru, detaljno možemo pogledati ponudu, pročitati sve potrebne informacije, sagledati tuđa iskustva. Takođe, prodavce možemo kontaktirati preko mejla, telefona ili preko direktnih kanala komunikacije na sajtovima. Naposletku, sagledavši sve bitne detalje, proizvod možemo i kupiti onlajn putem. Sa druge strane, ako želimo da to obavimo direktnim odlaskom u radnju, bićemo naoružani svim potrebnim informacijama i znaćemo tačno šta tražimo.

VEĆI IZAZOVI ZA PRODAVCE

Savremeni kupci i moderni načini poslovanja – i u digitalnom okruženju, učinili su i da su pred prodavce stavljeni veći zahtevi. Naime, ako se bavimo prodajom transformatora, moramo znati sve o ovim uređajima, odnosno potpuno proniknuti u njihov način rada i funkcionisanja, u svojstva koja ih odlikuju, znati njihove sastavne elemente, barem ključne, potom tipove koji postoje, namene različitih tipova ovih proizvoda. Dakle, trgovci treba da umeju da odgovore na sva pitanja potencijalnih kupaca, ukoliko nisu sigurni, da pronađu relevantne informacije, a kada je potrebno, da daju smernice, savete i sugestije. Sa druge strane, na svom sajtu – a danas je gotovo neizostavna prezentacija firme na internetu, svako treba da pronađe sve informacije koje potrebuje – od fotografije proizvoda, preko cena i brenda, svojevrsnih specifikacija, do različitih performansi, kao što su, na primer, snaga, izlazni naponi, veličina, dimenzije, ili pak boja itd.

ZADATAK KOJI NIJE LAK

Prodaja transformatora nije lak zadatak budući da je tržište veliko, izbor daleko veći nego nekada pre, a sami kupci sve informisaniji i zahtevniji. Otuda treba birati proverene proizvode, brendove koji su čuveni i koji našim mušterijama ulivaju poverenje, a koji će za sobom imati i niz zadovoljnih korisnika. Takođe, važno je da imamo dobru prezentaciju na internetu i pružimo sve važne informacije, te da kada kažemo „transformatori prodaja”, sinonim bude baš naša radnja.