Bez obzira na to šta radite, koliko vremena provodite na poslu i u kakvim ste odnosima sa kolegama sa kojima provodite radni dan, morate da shvatite da je vaše radno okruženje od ključne važnosti za vaš odnos prema poslu i, kao posledica toga, vaš uspeh na radnom mestu. Nažalost, nije svako od nas zaista zadovoljan svojim radnim okruženjem i ljudima koji se nalaze oko nas, ali važno je da zapamtimo da možemo da utičemo na ove stvari – možda čak i više nego što mislimo, naročito ako smo spremni da reorganizujemo kancelarijski prostor ili utičemo na raspored radnih mesta svojih kolega.

Stoga bi svako od nas trebalo da razmisli o tome kako radno okruženje utiče na našu produktivnost i zbog čega je ono toliko važno za uspešno poslovanje, a ako i vi razmišljate o tim detaljima, evo nekoliko ideja i predloga koje bi trebalo da razmotrite.

Ljudi kojima ste okruženi

Ovo je verovatno najvažniji aspekt vašeg radnog okruženja, ali i nešto što utiče na vašu produktivnost više nego što možete da zamislite. Ljudi koji se nalaze oko vas na različite načine menjaju vašu svakodnevicu, a njihove pozitivne ili negativne emocije i misli mogu umnogome da poprave ili pokvare vaš dan. To znači da morate da poradite na odnosu sa njima i da pronađete način da izbegnete negativne emocije koje osećate prema svojim saradnicima.

Razgovarajte sa njima, budite iskreni i otvoreni, kažite im ako vam nešto ne odgovara ili ako osećate da vam neki njihovi postupci smetaju tokom radnog vremena. Na ovaj način ćete moći da uspostavite zdravu i otvorenu komunikaciju sa svojim kolegama, a to će vam pomoći da se mentalno rasteretite i usredsredite na posao umesto na međuljudske odnose. Time ćete postati produktivniji nego pre i uspećete da uradite više posla za manje vremena, što je ključ produktivnog rada.

Praktične promene

Ukoliko su stvari koje koristite tokom radnog dana – od kompjuterske opreme do kancelarijskog materijala – daleko od vas, biće vam potrebno mnogo da dođete do njih. Tako ćete gubiti koncentraciju, vreme, energiju i pažnju, i bićete sve manje i manje usredsređeni na svoj posao. Stoga bi bilo dobro da uvedete nekoliko praktičnih promena u svoje radno okruženje i organizujete svoj neposredni prostor tako da vam odgovara u potpunosti.

Na primer, pronađite savršeno mesto za svoj raznovrsni kancelarijski materijal koji koristite tokom celog dana i nemojte više da gubite vreme tražeći ga i nervirajući se, ili pak ažurirajte svoju kompjutersku opremu redovno i budite brzi i efikasni tokom celog radnog dana.

Svež vazduh i prirodno osvetljenje

Prostor u kom radite mora da bude pun svežeg vazduha i prirodne sunčeve svetlosti ukoliko želite da budete efikasni i produktivni. Ovo nije uvek lako postići, naročito u malim kancelarijama u kojima radi mnogo ljudi, ali morate da pronađete način da osvežite svoj radni prostor. Držite prozore otvorenima što duže možete, nemojte koristiti zavese i smanjite upotrebu veštačkih svetala, čak i ako imate LED sijalice, kada god ste u prilici.

Svetle nijanse

Najzad, ako radite u prostoru koji je mračan i okruženim tamnim zidovima, velike su šanse da nećete biti onoliko produktivni koliko bi trebalo da budete. Stoga insistirajte na svetlim bojama kao što su bela, bež, siva ili svetle nijanse bilo koje boje iz spektra koji vam je dostupan. Ove boje će da pozitivno utiču na vaše raspoloženje i da vam podignu moral, a iz toga će da proistekne i veća produktivnost i motivacija da obavite što više posla u što kraćem roku.

Iako se u određenim prilikama ne čini da radno okruženje zaista jeste ključ produktivnosti, činjenica je da su ove dve stvari u tesnoj vezi. Stoga, ako istražite ove faktore uspešnog poslovanja, moći ćete da unesete velike promene u svoj radni prostor i svoj posao, te počnite da to radite što pre!