Zdrav doručak za zdrav organizam

//Zdrav doručak za zdrav organizam

Verovatno ste do sada čuli da je doručak najvažniji obrok u toku dana. Naime, nakon više sati spavanja našem organizmu je neohodna energija za početak dana. Da bi se naš mozak pripremio za novi radni dan, neophodni su mu šećeri, ali ne bilo kakvi. Zato obratite pažnju koje namirnice birate za zdrav doručak.

Kada je najbolje doručkovati

Ukoliko vodite računa o ishrani, onda nikako nemojte preskakati doručak. Zato nutricionisti preporučuju da doručkujete najkasnije pola sata nakon buđenja. Naravno, ovog pravila se ne morate uvek pridržavati, posebno ako uživate u izležavanju vikendom. Ali čak i tada imajte na umu da je vašem organizmu neophodan izvor energije. Ako spadate u onu grupu ljudi koja pre odlaska na posao ne stiže da jede, obavezno promenite naviku! Pokušajte da ustanete 15 minuta ranije, toliko je dovoljno da napravite zdrav doručak, a vaš organizam će vam biti zahvalan.

Zašto je važan zdrav doručak

Doručak treba da bude „ulazni obrok“ za početak svakog dana. Zato je važno da unesemo dovoljno ugljenih hidrata, proteina i minerala kako bi naš organizam normalno funkcionsao. A za razliku od brze hrane, zdrav doručak upravo predstavlja izvor neophodnih hranljivih materija. Pravilno izbalansiran doručak sastoji se iz pravilnog odabira namirnica koje će obezbediti dovoljno hranljivih materija za čitav dan.

Istraživanja su pokazala da osobe koje svakog dana konzumiraju zdrav doručak imaju manje problema sa gojaznošću, holesterolom, visokim pritiskom, dijabetesom. Takođe, osobe koje vode računa o ishrani imaju bolju koncentraciju, bolje su raspoložene i produktivnije od onih koje se ne hrane zdravo.

Ideje za zdrav doručak

Kao što smo naveli, doručak bi trebalo da obezbedi osnovne hranljive sastojke za naš organizam. Nutricionisti preporučuju zaposlenima jutarnje obroke koji obiluju proteinima. Na primer, jaja su idealan izbor za one koji ne mogu da imaju rednovno 5 obroka dnevno. Naime, jaja obiluju proteinima, koji za razliku od ugljenih hidrata, sporije se vare i samim tim nas duže drže sitim. Takođe, stručnjaci savetuju da izbegavate slatka peciva ili bilo kakva peciva od belog brašna. Ovakav obrok upravo obiluje ugljenim hidatima i veštačkim šećerima, pa osim što nisu zdravi, brzo ćete ogladneti nakon njih. Zato se preporučuje da konzumirate peciva bez kvasca i od ražanog, speltinog, heljdinog ili integralnog brašna. Ovakva peciva u kombinaciji sa mlečnim proizvodima su odličan izbor za obrok pun proteina i zdravih ugljenih hidrata. Takođe, ukoliko vodite računa o liniji, izbegavajte musli i slične pahuljice. Oni možda jesu dobar izvor vlakana, ali su istovremeno kalorični i prepuni šećera. Zato ćete vrlo brzo nakon ovakvog obroka ogladneti.

Slobodno dozvolite sebi obilniji doručak, čak iako želite da smršate. Bolje je da ujutru pojedete malo više, nego kasno uveče. Naime, ujutru je metabolizam najbrži pa će se i ta hrana brže svariti u odnosu na to kada jedete uveče pred spavanje. Takođe, nutricionisti savetuju da izbegavate jutarnju kafu, posebno na prazan želudac. Stručnjaci preporučuju ovaj napitak sat vremena nakon buđenja i to nikada na prazan želudac. Ukoliko niste u prilici da pojedete nešto konkretno, uvek pre kafe pojedite barem koricu hleba. Na taj način ćete sprečiti negativan efekat kafe na rad želuca.

2018-03-21T20:20:23+00:00 16.3.2018.|Hrana i piće|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.