Redovan servis automobila nakon pređene određene kilometraže odgovornost je i obaveza svakog vlasnika kola, a koji auto delovi se zamenjuju u okviru kog servisa, zašto je to važno i da li postoje načini da uštedite, saznajte u sledećem tekstu.
Mali servis automobila
Mali servis automobila preporučuje se na svakih pređenih oko 10 000 km, pogotovo ako često putujete na udaljenije destinacije (zbog posla ili čestih vikend putovanja).
Mali servis podrazumeva proveru i zamenu auto delova poput onih iz kočionog seta: paknova, ručne sajle, kočionih diskova, disk pločica i kočionih cilindara. Za funkcionisanje automobila, važan je i sistem kvačila, odnosno elementi poput korpi, lamela i druck lagera.
Nakon ova dva seta, proveravaju se i zamenjuju auto delovi poput filtera, a zatim se sipaju ulja (npr. ulje u menjaču) i proveravaju i po potrebi dodaju tečnosti (antifriz, kočiona tečnost itd).
U okviru malog servisa, svaki dobar automehaničar očistiće Vam i dizne, klapne i AGR ventile.
Auto delovi koji se zamenjuju u okviru velikog servisa
Veliki servis se radi na otprilike svakih 5 godina, odnosno na pređenih 55 – 80 000 km, a u zavisnosti od tipa vožnje i pređenog terena, odnosno preporuke proizvođača, koju bi trebalo striktno poštovati.
Veliki servis ima za cilj zamenu sistema zupčenja, u okviru koje se zamenjuju – i to obavezno kao novi – auto delovi poput zupčastog kaiša, španera i rolera, ali i vodene pumpe, ukoliko je ona uključena u ovaj sistem. Provera nakon zamene je takođe obavezna.
Zašto su važni mali i veliki servis?
I mali i veliki servis važni su iz nekoliko razloga. Najpre, oni obezbeđuju Vašu sigurnost tokom vožnje, pogotovo u slučajevima kada se zamenjuju auto delovi iz kočionog i seta kvačila. Zatim, redovni veliki i mali servis bitni su i za što duži životni vek Vašeg automobila: zamenjeni i novi auto delovi umnogome utiču da celokupna kola što duže traju i budu upotrebljiva.
Najbolji primer za to daje zamena ili čišćenje dizni, klapni i AGR ventila. Kada su ovi auto delovi oštećeni ili zaprljani, javljaju se problemi sa paljenjem auta, kola slabije vuku i performanse su uopšte slabe.
Kako na njih utiče i loše gorivo na našim prostorima, to je jasno zbog čega se servisi moraju redovno sprovoditi kako bi Vaš automobil bio što dužeg veka.
Načini uštede
Kada je u pitanju bilo kakvo servisiranje automobila, postoje i načini da uštedite. Ipak, kada su u pitanju mali i veliki servis, tu se obavezno moraju kupovati oni koji spadaju u nove auto delove, i to kod ovlašćenog prodavca, jer oni direktno utiču na Vašu bezbednost u saobraćaju.
Stoga u slučajevima napuknutog stakla, oštećene limarije, retrovizora ili sedišta možete štedeti. Ovi polovni, a dobro očuvani auto delovi jednako dobro će Vam poslužiti, a neće koštati kao novi.
Isto važi za sva svetla, odnosno farove i migavce, ali i za pokvaren menjač ili sirenu. Takođe, pokvarena kvaka ili pumpa goriva su oni auto delovi koji nisu baš jeftini, a veoma dobro služe i kao polovni.
Proverite auto otpade u svojoj blizini ili pretražite internet, ukoliko su Vam potrebni neki od navedenih elemenata.
Super objašnjeno
Hvala