Retrovizori su deo našeg omiljenog prevoznog sredstva, kao i svih motornih vozila, a veoma su važni za bedbednost i sigurnost u saobraćaju. Posebno su bitni kod vožnje unazad, kao i kod skretanja na levu ili desnu stranu, ili prilikom preticanja određenog vozila. Tačnije, retrovizori Vam pružaju mogućnost pregleda čitavog saobraćaja u Vašoj okolini, tj. u okolini vozila u kome se nalazite.
Dorothy Levitt
Počeci retrovizora su povezani sa jednom ženom po imenu Dorothy Levitt. Iako se često vozila povezuju sa muškarcima, to nije uvek slučaj, niti je uvek tako bilo. To dokazuje i slučaj ove poznate dame iz Velike Britanije, koja je bila prvo auto trkačica, ali i književnica. Pošto je bila strastveni vozač u jednoj svojoj knjizi je napisala da bi žena uvek morala kod sebe da ima neko malo ogledalce i da ga stavi na prikladno mesto prilikom vožnje. Na taj način bi mogla da vidi šta se dešava u saobraćaju, a mogla bi i da prati ostala dešavanja u okolini.
Ova ideja je veoma brzo sprovedena u delo, i to ne samo od strane žena nego i muškaraca koji su počeli da koriste ručna ogledala, tj. to su bili primitivni retrovizori. Ovo se sve dešavalo negde početkom 20. veka. Prvi redovan retrovizor, a da nije neko ručno ogledalo u pitanju, je proizveden 1914. godine.
Od čega se sastoje retrovizori
Retrovizori su jednostavni auto delovi. Postoje unutrašnji i spoljni. Unutrašnji retrovizori su veoma jednostavni. Pričvršćeni su za gornji deo vozila i postoji mogućnost njihovog okretanja. Spoljni retrovizori su dosta kompleksnije prirode. Postoje i oni koji se ručno nameštaju, kao i oni koji se automatski nameštaju. Uvek treba voditi računa o tome da imate ispravne retrovizore i da ih namestite kako valja. Zakonom su kažnjivi neispravni retrovizori, a i igraju veliku ulogu tokom vožnje.
Dalji razvoj retrovizora
Kako je tehnika napredovala tako su i sami retrovizori bili moderniji, prikladniji i efikasniji. Novi retrovizori imaju fotosenzore koji reaguju na svetlost i nećete imati problema kod jakog sjaja sunca. A ti fotosenzori na retrovizorima isto prepoznaju da li je dan ili noć i tako se i sami prilagođavaju uslovima. Mora se reći i jedna zanimljiva stvar. Može da se desi, u budućnosti, da će automobili i druga vozila biti bez retrovizora. Kako je to moguće? Pošto se tehnologija razvija iz dana u dan, tako i autoindustrija ima svoj naučni deo gde se istražuju, testiraju i eksperimentišu sa mnogim novitetima.
Jedan od tih noviteta su i kamere i razni senzori koji će polako, ali sigurno, u bliskoj ili daljoj budućnosti zameniti klasične retrovizore. Možda će u početku automobili izgledati čudno bez jednog od svojih zaštitnih znakova, ali će sigurnost u vožnji, parkiranju biti znatno povećana. Svakako da je bezbednost broj jedan prioritet u vožnji, pa neće čuditi ako kamere i senzori budu ugrađeni u svaki noviji tip automobila, tj. u suštini svih motornih vozila. Ako se to desi, doći će i zakon kojim će se morati svi stari retrovizori zameniti kamera i senzorima. To je logičan sled okolnosti, koji će se sigurno jednom i odigrati.
Leave A Comment