Prvo pitanje koje verovatno i vas interesuje jeste: Da li je uopšte moguće koristiti NLP u radu sa decom? Kako nam tvrde iz NLP centra, istina je da je zapravo sa decom lakše raditi nego sa odraslima, jer manje preispituju sve svaki tuđi postupak i samim tim imaju i manje ometajućih faktora koji su značajni za dalji rad.
U NLP centru su nam takođe rekli da je NLP za decu je teško definisati jer nije definisan tako da se određena pravila praktikuju za svako dete. NLP za decu se bavi pronalaženjem fleksibilnih strategija koje odgovaraju svakom detetu individualno i njihovim različitim potrebama.
Sva zdrava deca upijaju informacije iz svoje okoline poput sunđera od trenutka kada se rode.
Nažalost, umesto da se deca podstiču na istraživanje, dolazi vreme kada se ta prirodna kriva učenja usporava.
Inteligentna stimulacija
Iako će dečijem mozgu trebati vremena da u potpunosti sazre, deca ipak reaguju na inteligentnu stimulaciju.
Deca su često u redu dok prvi put ne pođu u školu i dok ne otkriju da se nalaze u sistemu koji funkcioniše na najnižem zajedničkom stupnju i da ih podučavaju ljudi koji imaju malo ili nikakvo iskustvo života, osim sopstvenog obrazovanja.
Dečiji horizonti su odmah prilagođeni uskom iskustvu učitelja i previše vremena i truda se troši na razgovore o ograničenjima koja se postavljaju, a ne o mogućnostima koje se pružaju.
Pronalaženje efikasne strategije
Vi kao roditelj, možete pomoći svom detetu tako što ćete pronaći efikasnu strategiju koja će da zadovolji potrebe vašega deteta. Ako dete ne reaguje dobro na formalno obrazovanje, saznajte koje su to prave vrednosti za kojima dete traga i pokušajte da mu ih omogućite.
Na primer, ako dete provodi sate i sate igrajući se računarskim igrama i praktički nema vremena da radi domaće zadatke, to nije zato što pati od poremećaja deficita pažnje (ADHD); to je zato što se igranje računarskih igara nalazi mnogo više na njegovoj hijerarhiji vrednosti od domaćeg zadatka.
U tim okolnostima, potrebno je da pronađete strategiju kojom ćete omogućiti da dete domaći zadatak poveže sa računarskim veštinama koje su već stečene i u kojima dete uživa.
Način da deca bilo šta nauče jeste da im se omogući da uče svojom voljom i tako što im se podstiče samopouzdanje. Pretnje kaznama i primoravanje na učenje može trenutno da reši problem, ali zapravo neće podstaći dete na veća dostignuća.
Ako vam se čini da vaše dete sporo uči, potražite učitelja (ukoliko je potrebno i privatnog učitelja) koji će vam pomoću da probate sa alternativnim metodama učenja.
Razmotrimo pravopis kao primer. Brojna istraživanja na temu učenja pravopisa pokazala su da ne postoji pravi ili pogrešan način da se nauči pisanje. Različiti ljudi uče na različite načine. Razmislite, kako su vas naučili pravopisu, a kako se to čini sada u školama? Da li zbog različitog pristupa vi ili današnje generacije pišete drugačije, manje ili više pravilno?
Da li ste, poput mnogih, razne lekcije učili ponavljanjem? Ili bubali napamet? Da li i dalje smatrate da je to najbolji način učenja?
NLP centri u radu sa decom pristupaju svakom detetu individualno, omogućavaju im da uče vizuelno, da kritički razmišljaju, da povezuju činjenice i sve se to čini uz jačanje samopouzdanja.
Leave A Comment