Mleveni lan je jedna od deset najhranjivijih namirnica na svetu

//Mleveni lan je jedna od deset najhranjivijih namirnica na svetu

Da li ste znali da  mleveni lan zauzima 9 mesto na skali 100 najhranjivijih namirnica? Tako je, na samom su vrhu, a većina nas ga uopšte ne koristi u ishrani i ne zna da je veoma zdrav. Ukoliko i dalje sumnjate u to, onda pročitajte šta on sve sadrži.

Hranjivost mlevenog lana

Nije samo stvar u tome da mleveni lan ima neke specijalne sastojke, nego u tome što ih ima najviše.

Vitamin B17

Ovo je osporavan vitamin za koji možda niste ni čuli jer je proglašen toksičnim 1980. godine od strane Američke agencije za kontrolu lekova. Naime, ovaj vitamin, a samim tim i mleveni lan, sadrži male doze cijanida koji zaista jeste otrovan. Kako to može činiti mleveni lan zdravim i hranjivim? Zapravo, cijanida u malim količinama ima i u drugim namirnicama i dve  kašike mlevenog lana dnevno ne mogu da vam škode. Zapravo, unećete vitamin B17 za koji se smatra da je posebno toksičan za ćelije raka.

Omega 3 masne kiseline

One su vrsta masti koje moramo da unosimo u organizam da bi on normalno funkcionisao i naše telo ih ne stvara. Znate li da je mleveni lan najbolji izvor omega 3  masnih kiselina na svetu? Naravno, njih ima i u drugim izvorima hrane kao što je riba ili orašasti plodovi, ali po količini ovih masnih kiselina, mleveni lan je neprevaziđen.

Lignini

To su jedinjenja kojih ima u svakoj biljnoj hrani, a koja deluju protiv upala. A znate li koja je to biljna hrana koja ih ima najviše? Pogađate već – mleveni lan. Ova jedinjenja deluju kao biljni estrogeni i antioksidansi i smatraju se posebno korisnim za regulisanje zdravlja žena.

 Zašto da se samelje lan?

Možda se pitate zašto naglašavamo mleveni lan, a ne pričamo o celim semenkama i njihovoj hranjivosti? Da li je mleveni lan  hranjiviji od celog?

Nije, naravno.

Mlevenjem lana nećete dobiti na njegovoj hranjivosti, ali ćete omogućiti telu da njegove sastojke aposrbuje i iskoristi na najbolji mogući način.

Drugim rečima, osobodićete ih. Cele semenke su teže za varenje od mlevenog lana.  Ukoliko konzumirate cele semenke, one će proći kroz digestivni sistem nesvarene, a njihovi hranjivi sastojci će samo protutnjati kroz vas.

Dakle, ukoliko želite da uvrstite lan u svoju ishranu i iskoristite sve njegove prednosti – sameljite ga. Upotrebite mlin za kafu ili nabavite već mlevani lan. Jedino tako, konzumiranje lanenog semena  ima svrhu.

Kako mršaviti sa mlevenim lanom

Želite da smršate?

Ukoliko imate višak kilograma, sigurno da želite.  Verovali ili ne, mleveni lan i ovde igra veoma važnu ulogu. On je veoma bogat vlaknima, a to vam pruža osećaj sitosti. U te svrhe se ponekad koriste i ovsene mekinje koje su takođe zanemaren, a veoma dobar zdrav dodatak ishrani. Vlakna pokupe tečnost u vašim crevima, nabubre i bukvalno čine vaš stomak punim. Osećaj sitosti nije lažan. Za to vam je potrebna samo jedna kašika mlevenog lana.

Ne samo da pruža osećaj sitosti, već ima i specifičnu sluzastu strukturu koja omogućava bolje varenje. U kontaktu sa tečnošću, mleveni lan stvara sluz koja zapravo podmazuje rad vaših creva i olakšava njihovo pražnjenje.

Bilo da ga koristite da zavarate glad ili da poboljšate probavu, mleveni lan je odličan za mršavljenje, ali samo pod jednim uslovom – ako pijete dovoljno vode. U suprotnom, umesto bolje probave možete doživeti poptpuno suprotan efekat.

Proces mršavljenja zahteva odlučnost da promenite svoje navike u ishrani i životu uopšte i odličan vodič u tome je ženski magazin “Minut za mene”.

Kako upotrebiti mleveni lan za mršavljenje?

Mleveni lan i jogurt su idelana kombinacija za mršavljenje jer, budimo realni, nije jednostavno progutati kašiku suvog semena, pa makar ono bilo i mleveno. Zato, ukoliko želite manje kilograma, pre obroka popijte jednu čašu jogurta u koju ste dodali 1 kašiku mlevenog lana. Radite ovo pola sata pre obroka 21 dan i primetićete da vam je apetit drastično smanjen.  S obzirom da su dnevno dosta dve kašike mlevenog lana, onda to radite dva puta dnevno ili tu količinu lanenih semenki rasporedite na više obroka tokom dana.

Mleveni lan i jogurt nisu jedini način da konzumirate ovu namirnicu.  Zapravo, slobodni ste da ekperimentišete – ubacite ga u ćufte, u soseve, ispecite hleb sa semenkama lana. Odličan je za sve koji su na režimu hrono ishrane i nisu intolerantni na njega.

 

Dobar za mršavljenje, još bolji za zdravlje!

S obzirom da je jedna od najhranjivjih namirnica na svetu, mora biti moćno oružje za očuvanje zdravlje, zar ne?  Mleveni lan je odličan za probavu i već to je sjajan pomak ka zdravom telu, jer je to jedan od načina da se telo oslobodi toksina. Ali to nije sve!  Mleveni lan je moćan i protiv mnogih zdravstvenih problema i to je razlog da ga hitno uvrstite u svoju svakodnevnu ishranu.

2016-08-29T16:06:49+00:00 29.8.2016.|Hrana i piće|0 Comments

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.