Nije naravno ništa strašno ako saznate da imate povišen holesterol. Sve može da se sredi i da se reguliše. Obično ljudi koji do tada nisu imali nikakvih problema sa zdravljem, krenu blago da paniče i da se plaše šta će im se desiti, jer su naravno zabrinuti za sebe. Ima sa druge strane i onih koji olako shvataju upozorenja lekara i koji jednostavno izbegavaju savete i nastavljaju da žive onako kako su i do sada živeli, a to je očigledno loše. Postoje tri najvažnija koraka kojih bi trebalo da se pridržavate ukoliko saznate da imate povećan holesterol. Pre svega je važno da budete odgovorni prema svom zdravlju, a to ćete učiniti na sledeći način:

Otvoren odnos sa lekarom i prihvatanje saveta/kritike

Da, namerno navodimo kritiku kao jednu od polaznih tačaka. Nemojte da se iznenadite ukoliko vas vaš lekar bude kritikovao. On to naravno radi iz najbolje namere, ali i ne samo to. On naravno želi da vam jasno stavi do znanja šta vam sleduje ukoliko nastavite da se ponašate kao do sada i ukoliko nešto u svom životu ne promenite. Dakle, treba da budete svesni da za sve što nam se dešava u životu smo sami odogovrni. Tek kada to shvatite i prihvatite i pomirite se sa tim, onda ste spremni da se menjate, jer znate da se samo sami možete izvući iz nelagodne situacije, u ovom slučaju pobeđivanje holesterola. Dakle, vaš lekar će vam verovatno prvo reći šta nije u redu i zbog čega ste dobili povećan holesterol, onda će vas malo kritikovati i pre svega upozoriti na moguće mnogo gore posledice, zatim će vam reći par iskrenih saveta, ali ključnih, a zatim će vam prepisati i terapiju. Svaki njegov savet, kritiku i preporuku morate da poslušate. I još važnije, morate mu sve reći, da bi on znao koji savet konkretno da vam da u vezi sa ishranom, vežbanjem i slično. I obavezno mu postavite hiljadu pitanja ako treba, kako biste bili sigurni u svaki vaš sledeći korak.

Pokrenite se

Vrlo je važno da postanete pokretljiviji, važno je da se malo aktivirate i mislite o zdravijem načinu života. Ishrana je jako važna i to će vam lekar reći i to jeste jedan od koraka koje morate defitinitvno da preduzemete, ali nećemo se ovde preterano baviti ishranom, jer je to zaista jedna posve drugačija tema i tema koja zahteva mnogo više redova. Dakle, o tome razgovarajte sa doktorom. Vežbanje mora da postane sastavni deo vašeg života, vaše nedelje. Izgovori poput “nemam vremena” se ne računaju, jer je sve u organizaciji i treba sebi da napravite dobar raspored i treba dobro da se organizujete kako biste sve uspeli. I da, moguće je.

Izbacite ili smanjite konzumiranje cigareta i alkohola

Ovo je zaista najdobromerniji savet koji vam bilo ko može dati. Dakle, cigarete i alkohol, u kombinaciji ili odvojeno, biće jako loši za vas u budućnosti. Nemojte dozvoliti da narušavate svoje zdravlje svesno i namerno. Povišen holesterol ne trpi alkohol i cigarete, a vi treba da idete ka ozdravljenju, a ne ka još dubljem problemu. Zato, u početku pokušajte da smanjite, a zatim i sasvim izbacite sve te loše navike.