Jedna od najčešćih bolesti kod nas, ali i u svetu, te bolest koja je uzrok brojnim smrtnim slučajevima jeste hipertenzija ili visok krvni pritisak. Razlozi koji dovode do toga da jedna osoba ima povišen visok krvni pritisak mogu biti najrazličitiji, od genetske predispozicije, preko načina života, ishrane, stresa, te uopšte svega onoga što čini čovekov život. Zbog toga jeste bitno da se rade redovne kontrole, kojima se ustanovljuje da li je krvni pritisak povišen samo u određenim trenucima ili je to stanje postalo već hronično.

Nakon provera dolazi i postavljanje dijagnoze, te određivanje terapije, koja u svakom slučaju mora da se poštuje i uzima na način na koji je to prepisano od strane lekara, ali uz sve to možete i sebi samima da pomognete u velikoj meri, menjanjem nekih životnih navika, te isprobavanjem pojedinih prirodnih načina da snizite visok krvni pritisak. O posledicama visokog krvnog pritiska možete se informisati i na ovom sajtu. A ovo su neki od prirodnih načina koji vam mogu pomoći kako da ga smanjite. 

Fizička aktivnost

Fizička aktivnost je važna za zdravlje celokupnog organizma, najpre što se na taj način reguliše telesna težina, a dobro je poznata da prekomerni kilogrami i masti u telu dovode do nastanka visokog krvnog pritiska. Osim toga, na taj način se poboljšava i cirkulacija krvi, reguliše se rad srca, što je sve direktno povezano sa stanjem zvanim hipertenzija.

Unošenje kalijuma

Kako pojedini lekovi za smanjenje visokog krvnog pritiska utiču i na smanjenje kalijuma u organizmu, potrebno je da se on nadoknadi. Pre nego ga unesete kroz neke tablete ili rastvor, potrudite se da ga unesete kroz hranu, najviše voće i povrće, kao što su dinja, pomorandža, slatki krompir, paradajz, banane, pasulj, grašak, suve šljive i grožđe, što su neke od namirnica koje su bogate kalijumom.

hipertenzija

Smanjite unos soli

Jedan od izazivača visokog krvnog pritiska jeste slana hrana, odnosno, so, kao i preveliko korišćenje začina i začinjene hrane. Kod pojedinih osoba organizam je osetljiv na natrijum, zbog čega se javlja hipertenzija, pa smanjite korišćenje soli na najmanje potrebe.

Konzumirajte crnu čokoladu

Zbog bogatstva flavanolom, crna čokolada je veoma poželjna za konzumiranje svakog dana, i to otprilike jedna štangla dnevno ovakve čokolade. Flavanol čini da krvni sudovi budu elastičniji, samim tim i zdraviji, a to u stvari utiče na regulaciju visokog krvnog pritiska. Svakako bi trebalo smanjiti unos šećera i slatkiša, jer oni dovode do povećanja telesne težine, a ona dalje do nastanka brojnih problema.

Opuštajte se

Kako je u savremenom dobu stres jedan od glavnih okidača raznih bolesti, pa tako i visokog krvnog pritiska, trebalo bi da što više vodite računa o tome da radite stvari koje vas opuštaju, kao što su lagana šetnja, slušanje muzike, druženje sa pozitivnim ljudima čija vam blizina prija, a to uvek može da bude i neki hobi koji vas čini zadovoljnima. U svakom slučaju, pre nego stignete do stadijuma da je potrebno da se uz medikamente koji snižavaju visok krvni pritisak koristite i neke sedative, probajte da sve rešite prirodnijim putem, budući da tako nećete nikako naškoditi svom organizmu, jer i kada jedan lek pomogne u rešavanju nekog zdravstvenog problema, on uvek ima neku nus pojavu i loš efekat na neke druge organe ili stanja u kojem se nalazite.